17 Februari 2009

Aku Yg SaLaH@ Dia Yg SaLaH

Dah 2 ari jln kt sg merab ditutup, rutin puteri & papa tpaksa ditukar. kali ni puteri kena antar papa dulu gi keje pastu baru antar afiq ke sek. sebelum ni puteri & papa sm2 antar afiq dulu, baru antar papa. tapi tuk 2 mggu ni rutin kitaorg tpaksa ditukar krn kitaorg tpaksa lalu highway uniten. nk lalu teras jernang mesti jln jem..

so, pg tadi dlm kul 7.10 pas turunkan papa kt opis, puteri pon drivelah kete slow2. smpai simpang puteri toleh ar kiri kanan. bila tgk line clear puteri pon bg signal & terus belok ke knn. tiba2 dr arah mn tah, 1 moto terus langgar kete puteri. puteri terus mjerit. mjerit tkejut, takut & tpikir yg kete aku dah kena langgar. afiq kat sbelah terus tdiam. puteri terus ckp afiq, hbslah kete kita fiq...

puteri terus turun kete dan tgk mamat ni dah tgolek tengah jln. nsb kete x byk lagi. klu tak, tak taulah apa yg jadi. puteri terus tnya kt mamat ni..

puteri : ehh, abg xde apa2 ke.minta maaplah. tapi saya tgk tadi xde kenderaan apa2 pon. dr
mn abg dtg ni ? mn lampu moto abg ?
mamat tu : takde apa2 sikit je. saya dtg dr dpnlah.

wahhh dah langgar aku loyar buruk lak. tapi puteri masih lagi ttanya2. aku yg salah ke mamat ni yg salah.

puteri terus gi kat kete. nasiblah kete puteri takde apa2 yg kemek. cuba side mirror je tbengkok sikit. pas dah tgk kete, puteri gi balik kt mamat ni. puteri tnya cmne nk settle. nsb mamat ni ok kengkawan. dia takde mintak apa2 pon. kira settle mcm tu jer. puteri pon mintak maap je lah lg skali.lgpon moto mamat ni dah buruk & uzur kengkawan. tu sbblah takde lampu moto & dia nk settle cmtu aje.

apa2 pon alhamdulillah takde apa2 yg tjadi kt puteri & anak. sib baik kete pon takde apa2..klu tidakkkk...aduhhhhh....

bila pikir2 balik, cmne yer kita dah beringat pon kena langgar. abis tu cmne lg kita nk buat.kat mnlah silapnyer...

2 ulasan:

danishahumaira berkata...

issh ngeri tengok gambar yang ko letak ni puteri, mamat tu bersalah la kot sbb tu dia tak mintak pape pun, entah-entah ...... ish tak nak serkap jarang la hu hu hu

ibu/ani berkata...

alhamdulillah x de apa2. ada hikmah tu...hati2 lain kali...