23 September 2009

MaLaM RaYa

Seperti biasa setiap mlm raya puteri akan balik bhari raya di kg halaman. Taun ni puteri balik kg agak jauh pjalanannya hingga tak sempat nk tido dah smpi ke umah MIL di jln 6,BBBangi. jauhhhh tuuuu kg puteri.

Smpi di umah MIL, MIL dah tduduk kepenatan di sofa. almaklumlah ptg raya MIL sibuk mbuat ketupat palas & rendang. manakala adik bongsu pulak tgh sibuk menyapu umah. kesian puteri tgk pak su tbongkok2 menyapu. nsb ada ank bujang sorang ni yg bole dihrpkan. bila dah nmpk adik ipar tu buat kojo, mknanya pandai2lah nk ambik ati mak mertua kan...makanya puteri pon terus ambik mop & terus mengemop umah...

uiiiii nsblah ada menantu yg sorang ni yg boleh dihrpkan. klu takde menantu ni mesti tak berkilat umah ibu mertuaku dhari raya. baikkkk tullah menantu mak gayah sorang ni. dahlah baik, ada paras rupa & rajin lak tu..
kak shibam & minna-minna sila jelir2kan lidah anda b2 spanjang yg boleh yer.. ahaks..




papa & paksu sibuk membentang carpet


Settle mengemop umah, puteri & Afiq sibuk mengemas dapo pulak.

Puteri sibuk mengisi biskut ke dlm balang kuih manakala afiq pulak mnolong mbasuh cawan2 & pinggan2 yg nk dgunakan di hari raya.

Sekitar kul 11mlm, org2 masjid dtg ke umah MIL untuk btakbir.

Mmg menjadi tradisi di kwnsan umah MIL akan mbuat takbir dr umah ke umah pd mlm raya.

Dan tak semena2 amin pd mlm raya tiba2 je demam hinggakan 2 kali tmuntah kat tikar ibu mertuaku. nsb atas tikar, klu atas carpet mesti dah kena jeling punya..

Selesai org surau abis mbuat takbir puteri terus mbawa amin ke klinik az-zahrah.

nsb time2 raya ni ada klinik yg bukak. suhu bdn amin time ni dah 38.5 darjah celcius.

sampai je ke umah puteri papa terus bg amin mkn ubat.

Smoga d pg raya amin dah sembuh & dpt collect duit raya dgn riangnya. tu yg penting. hahaha..

-PUTERI BONGSU-

5 ulasan:

ibuayu berkata...

anak menantu sorang ni je ke raya kat rumah MIL tu..seronok baca entri ni..cian kat amin ye..demam lak dia

PuTeRi BoNgSu berkata...

hai ibuayu,

menantu yg lain sume balik kg masing2. tinggal puteri jew yg xde kg.lg pon puterikan menantu misali. wakaka

don'worry be happy berkata...

alar cian nye...
rajin3....

don'worry be happy berkata...

ops sory..cian kat amien...huhuhuhu

PuTeRi BoNgSu berkata...

to fara,
aii cmtu pulakkk...