1 September 2009

BuKa PoSe Ke 10

Semlm adalah hari balik ke umah ibu mertuaku.

Dan smlm merupakan hr paling happy tuk papa. Maklumlah dah pose ke 10, papa baru dpt berbuka pose gan ayah & bondanya tsayang. Zalimkah aku...ohhh tidak. ni sume bkn salah aku yer. bkn aku yg tak nk balik tapi papa sendiri yg bz gan kejenya hingga ari cuti pon tpaksa kojo, kojo & kojo.

Sampai di umah ibu mertua, biras2 puteri yg lain telah sampai dahulu dr diriku ini. Cuma biras lg sorang yg masih belum smpi. Kira puteri bknlah org yg terakhir smpai. Fuhhh lega..klu tak malu jugak beb..

Dalam kul 530pm, puteri ank banak, minna-minna ank banak & sorang lg ank buah ke pasar ramadhan tuk mcari juadah tmbahan tuk bbuka pose. Kita org cari juadah bkn di 1 pasar je tau, tapi smpi 2 psr sekali gus smata2 nk mencari ayam golek & kuih tepung bungkus. Puas bsesak-sesak gan org ramai tuk mcari kuih ni tapi tak jugak dpt. yg dpt hnya bau ketiak org yg ramai jew.


Time bbuka smlm lah yg paling sonok. Maklumlah anak2 buah dah semakin ramai. Riuh rendah dibuatnya. Papa siap kira keseluruhan ahli keluarganya smlm. Seramai 20 org kesemuanya tuk makan scara bjemaah. Ini tmasuk puteri, minna-minna & Sara yg tanpa rasa bsalah joint skali mkn wlupon tak pose. upppsss...

Jom kita layan gmbr anak2 buah papa lak.

Zassss...

Mimi & Zafran.

Zafran ni kwn baik amin. Amin hnya tau sebut nama Zafran jew klu kt umah. Cousin2 yg lain nan adolah dia heran.

Sara & Amin

Sara merupakan anak sulung kpd kak Shibam. Next week Sara akan bhadapan gan exam UPSR. Good luck syg..

Zafran gaya ala-ala macho

Minna-minna & Sara

Minna-minna tu bkn anak buah papa yer. Tapi biras puteri & mkcik kpd anak2 buahnya. Susuk tubuhnya yg kecik & ala2 dak darjah 6, bisa mbuat puteri jeles kt dia...ermmm rs2nya ada kesempatan tak puteri akan mjadi sekecik ituw...ahaks..

Sekitar kul 9.30mlm sume team balik ke umah masing2 sambil mbawa air kordial masing2 atas tajaan ibu mertuaku. Wlupon dgn selambanya si birasku itew menyambar air lycee ku, tapi aku trima gan hati tbuka..

Trima kasih mak. taun dpn sponsor lg ekk. Tapi mak mesti ingat beli perisa lychee tu lbh sikit agar tidak berebut. wakaka

7 ulasan:

Shibam Jelita berkata...

zafran ni kawan baik amin, ehem ehem, mama si zafran ni kawan baik sapa ekkkkk? mua ha ha, dia kawan baik minna minna wei, semalam bernanah telinga aku dengar minna minna panggil dia kak noooooooooorrrrr tolong amik pinggan tu, ha ha ha

Ibuhani berkata...

oh.....inilah family-in-law awak ye...tp x nmpk arr gmbr mak mentua dia!

PuTeRi BoNgSu berkata...

to shibam,
wakaka..
tu kakak ksayangan minna2 tu. jgn kacauuuu...

PuTeRi BoNgSu berkata...

to ibuhani,
Tunggu kemunculan MIL saya di ari raya nanti. hahaha..

NURA berkata...

salam sobat
wah meriah sekali nich buka puasanya..
jadi pingin ikutan buka puasa disini.

selamat menunaikan ibadah puasa
salam kenal dari NURA

minna minna berkata...

ngata aku ler tu....wahahahha
apa salahnya berbaik² di bulan ramadhan yg mulia ni kan..

danishahumaira berkata...

meriahnya best giler kan