23 Jun 2009

Al-FaTiHaH

Time lunch tghr tadi, puteri balik umah. setibanya dirumah puteri telah dikejutkan dgn berita kematian. mama puteri bgtau yg pakcik puteri telah mengadap ilahi pg tadi. innalilahiwainalilahirojiun...

pkcik puteri ni mrupakan sepupu papa puteri. puteri panggil dgn gelaran paklong. yg mengecewakan puteri bila dpt berita ni ialah kematiannya pd pukul 10 pg tapi mama puteri terima kol dah pukul 12.45 tghr & rumah arwah pula tak jauh dr umah puteri. hnya 5 minit saje pjlnan dr umah. kekurangan area rumah puteri ni mmg susah sikit. klu ada kecemasan, hal2 penting cmni mmg susah nk dpt tau.tulah susahnya klu rumah jiran tetangga jauh antara satu sama lain.

setibanya dirumah arwah dah kul 1.30pm. tapi syg jenazah baru dibawa ke masjid tuk disembahyangkan. puteri terasa terkilan sbb tak sempat nk jumpa jenazah & mula tnmpk2 muka arwah semasa sihat. teringat puteri kt arwah semasa puteri drjah 5 & 6 puteri ingat lg jasa arwah yg setiap hari menghantar puteri ke sek. kebetulan isteri arwah merupakan cikgu di sek rendah itew. dan setiap pg arwah akan sapa puteri dgn gelaran AKINO. arwah akan sapa " hai AKINO, dah breakfast ke blm sblm gi sek ??" tulah ungkapan arwah setiap pg. arwah memanggil puteri dgn gelaran akino sbb kata arwah kulit puteri putih mcm anak jepun (time keciklah yer) & kebetulan semasa itu permaisuri negara Jepun bernama Akino.tu yg dipanggilnya puteri nama AKINO.

tulah saat2 manis semasa puteri bsama arwah. puteri rasa sedih sgt sbb tak dpt jumpa arwah dlm masa terdekat ni. Puteri ucapkan salam takziah kpd seluruh keluarga arwah.

Semoga arwah diampunkan dosa2nya & semoga rohnya dicucuri rahmat.

AL- FATIHAH..

7 ulasan:

Rinna berkata...

Takziah..Puteri..Moga roh pakcik puteri ditempatkan bersama-sama org2 yang beramal soleh..amin

Ibuhani berkata...

Smoga rohnya dicucuri rahmat Allah SWT...

danishahumaira berkata...

semoga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman dan beramal soleh. nak pesan kat pu3, kalau ada org panggil akino nnt jangan la jawab ye lariiiiiiiiiiiiiiiiiii

PuTeRi BoNgSu berkata...

to rinna, ibuhani & danishahumaira

terima kasih sume.semoga rohnya dcucuri rahmat.

minna minna berkata...

takziah..moga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.

PuTeRi BoNgSu berkata...

to minna-minna

thanks a lot. muahhh

mawar berkata...

Al fatihah..moga rohnya ditempatkan di kalangan para syuhada...Amin