20 Disember 2012

MeReKa DaTaNG DaRi LonDoN

Salam,

Dah 4 hari ni kt umah saya sgt meriah. Tak cukup dgn keluarga saya ditambah lagi dgn ank sepupu2 saya. Alhamdulillah ank2 sepupu sgt ske tido dan berkumpul dirumah saya. Meriah sungguh dgn suara2 ank2 remaja dirumah tu.

Pada ari Isnin lps, orang london pula datang keumah saya. Orang London means ialah mmg original mari from London. Saya mempunyai kakak sepupu yg telah menetap di Kota London hampir 15 tahun. Kakak sepupu saya mempunyai 7 orang ank. 4 org anaknya dilahirkan di Malaysia manakala selebihnya lahir disana. Ari Senin baru-baru ini anak kakak sepupu saya telah datang bercuti ke Malaysia. Mereka akan bercuti disini selama 2 minggu. 01 Januari 2013 ini baru akan pulang ke London kembali. Selama 2 minggu ini jugalah mereka tidor dirumah saya. Dah 4 ari ni, kt dalam rumah saya dah mcm ckp ayam gan itik je sbb ckp omputih dah masuk ke dlm rumah. Tapi nsblah org2 London ni pndai jugaklah ckp melayu.

menunggu org London di airport. Along saya dan cousin2 saya yg jemput mereka disana.



Hampir 13 jam didlm flight akhirnya Along Iwan dan Kak Ngah Ezra selamat tiba di Malaysia. Sgt terharu bila dapat jumpa mereka. Last jumpa along dan kak ngah semasa umur Along 10 taun manakala Kak Ngah 8 taun. Just imagine slps 15 taun baru berjumpa kembali.

Saya dpt mcm2 barangan daripada London. Saya dpt perfume, cheese, chocolate dan yg paling best Aceh. Aceh dpt baju & skirt brand Marks & Spencer. Saya sgt ske.....

Bila org jauh dtg kita mesti jamu mereka yg best2. Terutamanya mknan yg sedap2. Tambahan kt sana kan susah nk merasa makanan Malaysia. So kita bwk ank2 ni gi Jln2 Cari Makan.

Ari Selasa kami dinner di Restoran makanan cina mualaf. Lupa pula nama Restoran ni. Tapi sederet dgn Chan Abdullah di Bangi. Tuk pengetahuan semua Chan Abdullah sekarang ini sedang renovate yer. So close utk ketika ini & diwaktu ini.



 Byk lg menu tapi saya pilih gmbr yg menarik shj.Tak terdownload saya dibuatnya.

Gambar selepas kenyang.

Petang Selasa pula, Along bwk mereka berjln ke pasar malam. Seronok along & Kak Ngah dpt kesini. Kelam kabut idup mereka dpt tgk mcm2 makanan.


Kak Ngah tak tahan dgn cuaca Malaysia. Kak Ngah kata panas...Sorry yer kak Ngah kt Malaysia no cool & snow ok..

Malam semalam (Rabu) pula kami bwk 2 beradik ni mkn di Wong Solo, Bangi pula.Oh yer...kami gi mkn2 ni secara berjemaah. Bkn setakat family saya shj tapi seramai 4 family. Ini termasuk kakak2 sepupu yang lain aka makcik2 Along dan Kak Ngah.


Mereka di Wong Solo. Meja terpaksa dibahagi 2. Meja tuk ank2 dan meja utk org tua. Wlupon saya tak berapa nk tua saya terpaksa dok jgk gan org2 tua supaya menjaga hati. Hahahaha. Aceh pon dipaksa dok gan ank2. Zalim tak saya. Sbb saya nk enjoyyyyyyyyyyy mkn. lalalalalalalalala......

Dah 2 mlm saya mkn besar. Menjelang mereka kat Malaysia saya juga akn semakin membesar klu asyik jln2 mkn2.

Tahniah Puteri Bongsu dan selamat membesarkan badan anda lagi,lagi dan lagi.

 

Tiada ulasan: