1 Disember 2009

MeLaWaT Zoo

Hari: Ahad
Tarikh : 29.11.09
Tempat : Zoo Negara


Hari Ahad lepas puteri & hubby telah mbawa Amin ke Zoo Negara. Adehhhh mcm xde tmpt lain nk gi time cuti2 pnjg ni. Ni sume sbb Amin.. Kami laki bini telah menunaikan hajat Amin yg sibuk nk tgk Zirafah dr dekat. Korang tau tak, Amin ni merengek nk gi Zoo dr bulan lps lagi, tapi kami laki bini buat dekk je sbb malas nk gi sana. tapi dsbbkan bila Amin dah mula kuarkan statement "mama, papa tipu amin", mulalah kitaorg x sedap hati. sanggup ke seorg ibu dgr bila anknya dah komen cmni...akhirnya tanggal 29.11.09 hajat Amin kami tunaikan.. tu pon ank puteri yg sulung tak nk ikut sm. yelah dia dah bsr mn nk ikut gi zoo..tak heran dia dgn binatang2 ni. hahaha..

Rasanya dah hmpir 7 taun, kami tak jejak ke zoo ni. Mak aiii...rege tiket punyalah mahal. Harga tuk dewasa ialah RM25 sorang. Klu tunjuk Mykad dpt diskaun Rm20 hinggit. kanak2 lak kena rm6. adehhh nk tgk binatang pon cekik darah. tu blm blnja kt dlm lg. korang bayangkan aiskrim conetto + air mineral je rm 7. aiskrim je rm5..uii cepatlah gi haji klu bisness mcmni..ahaks..

Orang yg paling happy time ni ialah Amin..sapa lg..

Amin yg sibuk sgt nk tgk zirafah, bila nmpk zirafah dah dpn mata, Amin terus tgamam. agaknya selama ni hnya tgk kt tb, tapi bila nmpk yg real terus terkedu..hahaha kesian anak den.


Penat oooo jln kt dlm zoo ni. rs mcm nk patah kaki dbuatnya. dgn keadaan puteri yg mcmni, x larat rsnya nk teruskan pjalanan. tapi dsbbkan ank punya psl, puteri gagahkan jugak kaki ni tuk terus melangkah. rs nk mintak dokung gan papa pon ada. wakaka...

Yg paling best skali ialah bila dpt tgk pertunjukkan dr singa laut. so clever...mmg bijak tul bila mdpt arahan. puteri respek kt jurulatih yg mengajar singa laut tu..

Hampir 5 jam kami kt dlm Zoo tu. Rasa nk tanggal kaki dbuatnya..

Parking kete lak kena rm4.20.. aiii 20sen pon nk kira kew..adehhh..puteri rslah elok Zoo Negara ni dipanggil Zoo Negara Sdn Bhd je..lg senang. org ramai pon akan phm klu dia letak SDN BHD tu..huhuhu..

6 ulasan:

Auna berkata...

Auna pon maser tuu gi gak Zoo bersamer budak2 sekolah adek Auna...maser tuu gak Auna cuti sekolah ..takper dah nk dekat abes sekolah hahah...aper2pon semoger happy selalu... :)

Ibuhani berkata...

k.ani pun lama x gi zoo......last gi masa anak2 kecik.....dah berpuluh tahun dah....mahaii nya tiket! Bertambah kayolah Dato Ismail Hudson.....patutlah dia x berlakun lg.....hehehe

PuTeRi BoNgSu berkata...

to dik auna,

hai dik auna.
slmt bcuti yer..cuti sek gi mn??

to ibuhani,
Sbb tulah dia dah x blakon kak..sbb dia bisness binatang dah cukup menguntungkan.ahaks..

Auna berkata...

hmm bercuti di rumah jerk...biler disember nie baru g jalan2 ker kenduri kawen huhuh

PuTeRi BoNgSu berkata...

hai dik auna,

takpelah dok umah pon apa salahnya..insyallah, nanti parents auna mesti bwk gi jln2..cuti sek bkn bmaksud "buku" pon cuti skali tau.ingat tu...ahaks

鳳梨酥Blue berkata...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社