15 Oktober 2009

PaPaDoM MmG BesT

HARI : KAMIS
FILEM : PAPADOM
TEMPAT : TGV, ALAMANDA PUTRAJAYA

Sapa dah gi tgk cite ni. pd yg dah tgk sila angkat tgn anda tinggi2 yer ...

Tghr tadi puteri & papa telah bdua-duan & bpakat2 tuk keje halfday demimu papadom.

Mmg best cite ni & sgt bkesan dr segi cara bcerita yg mudah difahami, lurus, kudus, suci & murni @ ayat seertinya tnyata papadom tidak mengecewakan & tak membosankan.


Sinopsis papadom :

Mgisahkan Saadom seorg tauke kedai makan yg tlalu kuat bkerja sehingga berjaya mengejar impian hidup, namun dia gagal dalam t'jawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara.
Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya dlm 1 kemalangan. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana dia menjaga kerjanya.
Sejak itu Saadom tidak lagi mcm dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di Uitm. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke KL dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di Uitm dtempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.


Papadom juga merupakan kisah benar dr Afdlin Shauki sendiri. Ni puteri ambik dr blog beliau sendiri.

Papadom adalah cara saya untuk membawa ketengah satu masaalah besar kehidupan saya yang datangnya dari kelemahan diri saya yang sebenar. Saya takut untuk menjadi macam Saadom tapi cara Saadom bekerja di awal filem PAPADOM adalah saya. Apa yang saadom buat di pertengahan filem adalah apa yang afdlin shauki sanggup lakukan untuk anak saya.

Pesanan dr puteri :- (mcm dpt royalti)

Gilah tgk cite ni. mmg best. pastikan korang bwk laki korang tuk menonton papadom. bila tgk korang akan tersenyum, ketawa & sambil ketawa korang akan menangis.

Filem ni mmg layak mdpt filem tbaik FFM 22..ada sesiapa yg bangkang ???

9 ulasan:

don'worry be happy berkata...

mmg sah hampeh!!!!ooo g senyap2 ekk....mne acik lorh...huhuhuhuhu

PuTeRi BoNgSu berkata...

Hahaha...
maafkan mama ankku..

+h.a.z.e.r.i.n+ berkata...

sapa x nangis tgk papadom, mmg hati batu..hahaa

Shibam Jelita berkata...

aiyoooooooo bestnya, aku dgn Mr.R dah berpoloh tahun tak berdating dah ni

PuTeRi BoNgSu berkata...

to hazerin,
very touching cite nikan. ada maksud yg mdlm kt situ.

to kak shibam,
sila luangkan masa anda b2 tuk bsm2 ek. saat2 itu anda akan terasa yg anda seperti bcinta kembali. renung2kan yek. wakaka..

Ibuhani berkata...

masih teringat2 lg babak yg syahdu n menusuk2 hati :(

PuTeRi BoNgSu berkata...

to ibuhani,
saya rs mcm nk gi tgk lg jer kak.x puas rsnya.hahaha

Yatie berkata...

tak sabar nak tgk citer nih masa tgk TMO dia mcm kelakar pun ada but dia ada tinggal kesan yang mendalam. suami and bapak di luar sana mmg patut tgk movie... saya sokong. yatie, WWW.SAWANILA.COM

PuTeRi BoNgSu berkata...

hai yatie,
thanks krn singgah ke umah put3