5 September 2012

Yeyyyyyyyyyyy Raye..

Assalammualaikum...

Hye... Hye...hye...

Tiba masanya untuk saya mengupdate blog saya ini. Bukan tak nak update tapi masuk2 keje dari cuti Raye saya ditimpa dengan kerja2 opis yg berlambak. Adoiiiiiii...bole dikatakan setiap hari saya asyik balik lambat je. Pernah last week saya balik kul 9 malam. Nsb mr papa n Aceh sudi temankan saya kt opis. Tu blm keje Sabtu dan PH. Ari merdeka pon saya dtg keje tau...(Bos...sila ambik perhatian skit..)Kepala otak jadi stress, idup jadi tak tentu arah dan mkn pon tak lalu dibuatnya..adakah anda percaya saya tak lalu mkn????...hahahaha ada bohong disitu. Ni semua krn mengejar dateline yg diberikan. Kena siapkan report Kementerian Pengajian Tinggi(KPT) sebelum 15.09.12. WAJIP SIAP!!!!!!!

Atas kerja keras, tungkus lumus dan hampir tercungap..(help!!help!!), akhirnya alhamdulillah siap akhirnya. Tinggal nk key in dalam system UniKL pula. Yahooooooooooooooo... so arini disbbkan system yg mcm hampeh bolelah saya mengupdate cite Raye saya. lalalalalalalala...

Seperti tiap-tiap tahun Raye saya tetap meriah disamping bonda tercinta dan disamping bj ank beranak yg sedondon dr kami sekeluarga. Tahun ni tema kami ialah pinkkkk. Pink tuk gegirl seperti saya dan Aceh. Manakala tuk boboy pulak kolor berlawanan sedikit iaitu "merun".

Jom tgk gambar kami...


Kenapa baju Aceh gonjeng??? Cuba perhatikan baju Aceh..

Meh saya bagitau kt sini..Ni ada cite disebaliknya. Baju Aceh saya tempahkan baju dress. Dalamnya kain satin dan luarnya saya buatkan covernya dari kain lace. Terover excitedlah maknya pon. Tiba masanya bila nk pakai si Aceh takmo pakai yg kain lace tu. Bila saya sarungkan kt badan Aceh, Aceh terus cakap aauuuwww aauuwwww sambil tunjuk kat bahagian tgn. Mungkin kain lace ni tak selesa kot..Aceh yg tak tau nk explain meronta-ronta takmo pakai. Makanya pada hari raye pertama tu sampi ke petenglah si Aceh gonjeng!!! betapa frustnya si mak Aceh. Ohhh yer baju tu pon saya dah antar kembali kt toiler tuk betulkan blk dengan menambahkan kain pada lace supaya Aceh tak aauuuwww aauuwwww lg.


Anak bujang yg dah hampir tinggi dgn apaknya. Klu dgn mamanya, mmg dah tenggelamlah mamanya pon.


Menunjukkan ketinggiannya yg dah hampir sama dgn almari loceng.

Selepas bersalam-salaman, kami sekeluarga bergerak ke kubur arwah ayah dan arwah angah di Kajang. Selepas itu kami terus beraya ke rumah adik beradik arwah ayah disekitar Sungai Ramal dan Sungai Merab. Selepas itu terus bergerak ke KL untuk menziarah adik beradik mama saya pula hingga ke malam.

Raya kedua pula, saya tidak kemana-mana. Masa saya untuk menerima tetamu pula dirumah. Kebiasaannya sepupu2 & anak2 buah arwah ayah akan berkunjung ke rumah kami. Raya tahun ini, saya masak mee kari disamping ketupat dan rendang. Mee kuning sebanyak 9 bungkus selamat dimakan oleh sanak saudara. Penat basuh pinggan takyah citelah.

Raya ketiga, selepas Along saya sampai dari kampung suaminya, kami bergerak bersama-sama untuk beraya kerumah cousin2 yg lain pula. Dan seperti rutin setiap tahun, selepas beraya ke rumah cousin2 dari satu kete akan menjadi 4 ke 6 kete untuk berkonvoi-konvoi ke rumah yg lain plk. Mmg happeninglah bila berkumpul sama2.

Jom lyn gambar lagi...


Afiq, Aiman & Farah

Banyak lg gambar & cite yg saya nk kongsi. Tapi kerja kat opis ni tak abis2lah weiii...PENAT!!!!!!kat umah pon sama...nk bibik plezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

-SEKIAN-

 

2 ulasan:

eynda berkata...

Selamat hari raya :-)

PuTeRi BoNgSu berkata...

Selamat Hari Raya eynda...