12 September 2012

AnaK SaYa RaiQaL


Saya dulukan gambar ank bujang saya & ank bongsu saya (saat n ketika ini). ni gambar terbaru dua ank saya yg saya ambil ketika ziarah Raiqal di asrama Sabtu lps.lawa2nya anak saya..mamposlah puji ank sendiri..

Ketika & saad ini anak saya Muhammad Raiqal Affiq kini berada di MRSM PDRM Kulim Kedah. MRSM PDRM ini merupakan Maktab anak2 polis. Boleh dikatakan anak2 muridnya semuanya anak2 polis 1 Malaysia. Janji ditepati!!!! 

Dari hari ini sehingga Sabtu ini, wakil2 pelajar bagi kadet polis bagi semua MRSM berkumpul disana. Raiqal merupakan salah seorang wakil daripada maktab Kuala Klawang. Hanya 25 orang sahaja yg terpilih untuk kesana.

Ptg semalam, Raiqal telepon saya dari dlm bas utk memberitahu yg beliau baru sahaja bertolak dan kami borak2 seperti biasa. Sebelum ltk tepon, Raiqal pesan kt saya..

" Mama, mama doakan Afiq dan kawan2 menang dlm kawad kaki yer"..  

Tetiba hati saya terus jadi sayu, sodih dan hiba.....Afiq, mama sentiasa doakan kebahagiaan dan kesejahteraan anak2 mama. Hanya doa, mama iringkan sepanjang perjalanan dan kehidupan mu nak....cewahhhh....

Slps ltk tepon, saya terus terpikir ank saya semakin meningkat remaja, semakin jauh dan dah pandai membawa diri tanpa kawalan saya dan mr papa. Budayanya hanya dibentuk dengan budaya rakan sebaya. Semoga ilmu agama dan didikan yg diberikan dari kecik tidak disia-siakan.Insyaallah...ohhhhh saya terlalu emosional pula ptg ini..pang kang....

Ohhh yer...Aiman pon kesana juga sebagai wakil bagi MRSM TGB, Melaka. 

Moral of the story : kadang2 kena juga bertegas dgn anak remaja....mcm main layang-layang. ada ketika saya tarik kuat, ada ketika saya lepas tinggi, ada ketika biar ia melayang........



Tiada ulasan: