22 November 2012

Dah selamat berkhatan...

Cengginilah klu mood asyik tenggelam timbul, tenggelam timbul.klu dah tenggelam dah tak timbul-timbul.mmg dasar pemalaslah ko puteri bongsu oiii...pang nak!!!!...

Tapi arini cuba lwn malas sbb nk update cite yg dah 2 mggu blalu.anak saya pon dah berlari sana sini.omak eh baru terhegih-hegih nk update blog.dushhhhhh skali.adoiiiii...

Tanggal 10.11.12...tarikh yg cukup cantik abad ini. Saya telah selamat menyunatkan ank lelaki saya yg kedua. Org tua2 kata masuk JAWI..yelah kotttt tak taulah sejauh mana kebenaran tu sbb saya tak tua lg!!! Umur amin baru 8thn aka darjah 2. Awal sunat klu nk dibandingkan dgn Raiqal Affiq yg sunat umur 10 taun.Klu Raiqal dulu puas pujuk. Ingat lg, arwah atok rajin pujuk Raiqal tuk bkhatan.Smpikan atok janji dan sanggup sponser duit sunat. Makanya duit sunat Raiqal dulu ditaja penuh oleh atok. Tapi kali ni turn Amin atok dah xde. takde sapa lagi nk pujuk dan sponser!!!!...ohh tetiba emosi ingat atok!!!! Al-fatihah...

Pagi Sabtu 10hb tu, sblm ke klinik singgah dulu kt sekolah amin tuk ambil report card.alhamdulillah keputusan result amin begitu memberangsangkan mak dan apaknya.markah keseluruhan sumenya 80% keatas hanya subject BI shj yg 65 %.motip pasni siang mlm pg ptg kena ckp omputih gan amin tuk improvement...hahaha..mak ko pon sekadar yes no alright....cmno???Bg subject sekolah agama juga amat memuaskan cuma subjek arab yg lemah.Xpelah min, mama redo je sbb mama pon tak pandai. klu mkn biskut arab tu mama retilah....

Pas dr sekolah, bdk sunat ni nk mkn McD.kita ikutkan saja kehendak dia yer. Sbb pasni kena pantang mkn plk. Lagipon appoinment amin kul 10am di klinik Zalfah Bangi.



Smpi di klinik Zalfah, trus wat pendaftaran.ohh yer, appointment saya dah buat seawal 2 mggu.Bila Amin kata YES je nk sunat saya trus survey klinik mana yg bole wat smart clamp.Saya galakkan kpd ibu2 dan bapa2 yg ingin sunatkan ank2 mereka,saya cadangkan elok gunakan kaedah smart clamp ini.Tsgt mudah dan tsgtlah senangnya utk jaga mereka. Itu yg penting. Ari ke 3 dah boleh pakai seluar dan ari ke 4 dah bole berlari. Syarat dia pulak kena selalu berendam. Berendam semasa 30 minit setiap kali mandi. Bdk gan air tak bole dipisahkan. mmg ske sgtlah kan. Sambil berendam sambil main tab. xdelah dia boring nk menunggu setengah jam tu. Mudahkan....

Saya sempat nasihatkan Amin sebelum Amin turun kete menuju ke klinik..

saya: Sebelum doktor potong nanti, jgn lupa bc bismillah gan fatihah.jgn takutttt....sakit mcm kena gigit semut api je.Amin kuatkan semangat tau."
amin : alaaaa....bkn nk PUSH pon...

mak ko..SENTAP!!!

Masuk je bilik doktor amin dah terdiam.tadi ko eksyen sgtkan...bila doktor suh baring terus muka nk nangis.bila doktor suh angkat kain, trus melalak..bila doktor inject kt anu trus meraung!!!! 1 klinik dgr. weiiiii....walaweiiiii....nsb org tak nmpk!! mr papa bdiri sebelah amin sebagai penenang manakala saya tukang ambik gmbr n video.maap video saya x ltkkan disini coz ia penuh dgn gmbr terlarang.biarlah ia sekadar kenangan tuk diri Amien dan keluarga shj.


Alhamdulillah ari Jumat lps, clamp Amien dah selamat dibuka. Dan ari Isnin lepas, saya dah sedekahkan pulut kuning dan rendang ayam. Itulah hajat saya sekiranya semuanya telah selamat.

Sejak sunat ni, Amien lg berselera mkn. Baru 1 jam mkn nasi dah mintak mkn lg. Lapar lg katanya. hadoiiiiii...btambah hebab lah cuti ni.Yang saya risaukan ialah mesti baju2 sekolah taun lps dah tak muat dipakai balik. Hadoiiii...sediakan jelah budget tuk bj baru AMIEN oiii...

posted from Samsung Galaxy Note2

Tiada ulasan: