2 Ogos 2012

JaLaN-jALaN Yg TaK DiRaNcAnG

 Kul 4.15ptg smlm, tgh dok mengira masa nk blk tetiba BBM saya berbunyi. BBM dari Along...

Along: Along tak buka pose kt umah tau. Nak ambik Aiman. Aiman sakit perut kena food poisoning.
Saya: Ooooo ye ke..teruk ke kena
Along : Hampir 1 maktab kena. Punca dr dewan mkn.Bagitau mak tau.
Saya : OK
Along : Ehh..ko nak ikut tak? pas ambik Aiman kita terus gi mkn ikan bakar kt Umbai

Dgr ikan bakar saya terus mengelinjar...

Saya : ehhhh best tu..nak nak ikut.pas aku ambik Amien blk sekolah aku trus balik umah yer. Jumpa kt umah
Along : Ok jumpa kt umah.

So pas settle urusan menjemput bagai, sampai umah terus suruh Amien mandi dan mr papa pon tanpa disuruh, terus mandikan Aceh. Gud Job mr papa...sbb mr papa tau saya kena siapkan susu, air thermos dan bj spare Ada ank kecik cenggitulahkan..Aceh tuk di bawa ke Melaka.Mama saya pula sibuk mengoreng karipap & popia segera dan air teh untuk bekalan kami buka pose nanti. Plan kami ialah buka pose ditepi jalan dahulu slps ambik Aiman dari Maktab terus ke Umbai.

Kami bertolak dari rumah pukul 6.00 ptg dan smpi ke Jasin kul 7.15 ptg. Kami berenti distesen minyak diarea Jasin untuk berbuka pose.

Bekalan kami. Karipap dan popia
Bdk paling loraT

Slps berbuka pose kami terus ambik Aiman di MRSM TGB. Smpi disana, Aiman baru blk dr dewan makan. Pas settle Aiman mengangkut kain baju kotor kami terus bergerak ke Umbai.

Dalam kete, sesi interbiu gan Aiman. Bertubi-tubi soalan-soalan yg dipersoalkan. Camne leh kena food poisoning... dewan makan byk lalat ke..ramai ke bebudak yg kena..Aiman pon beriya-iya bercerita. hahaha.. sakit perut ni jadi dari ari Ahad lps. Lepas sorang-sorang bdk2 berjangkit kena cirit birit. Dari form 5 smpilah ke form 4. 1 bas cikgu antar murid2 gi klinik.Walaweiiiii...klu dah 1 bas, kira serius ni.Sian bebudak dlm bln pose kena food poisoning. Cikgu bagi arahan kpd bebudak yg sakit perut bole balik kerumah dan pulang balik ke Maktab bila dah betul2 sembuh. Klu mcm tu blk pas Raye je lah Man.....hohoho....

Sampai Umbai, kami terus menuju ke kedai Ikan Bakar Parameswara yg terkenal disitu. Time kami smpi dah pukul 9 mlm. Tak penah dtg sini, keadaan lenggang.Tak ramai.. Yelah ko smpi dah lewat. Orang sume dah balik, dah abis melantak pon....

Menu kami :
sotong goreng tepung


udang butter + oat. Tsgt sedap...

Gambar ikan bakar non ado..lupa!!! napsu mkn mengatasi segala-galanya hingga ilang ikal untuk berpikir.... 


Diakhiri dgn gmbr bdk  yg kena cirit birit...yg bj biru tu sihat yer...

SEKIAN..
 

Tiada ulasan: