17 Oktober 2012

AcEH SeKaRanG

Arini saya nk cite psl Aceh. Puteri tunggal dan tunggul saya.

Korang nk tau tak ank dara saya ni dah pandai melawa dan melaram aka gedik.Gedik time kecik ni comel jelah kan tapi bila dah besar sok xmo gedik2 yer Aceh.ingat pesan mama ni.

Saya tersangat sabar dgn perangainya skrg. Siang malam nk pakai baju tantek(cantik). Cantik sgtlah baju-baju ko tukan. Pas mandi dah tak nak baju yg kita pilih. dia nk pilih sendiri. Klu pas mandi petang, kita ni sediakanlah bj tido. Huhhh mampos dia tak nak. nak jugak bj tantek dimata dia. Ikutkan jelah kan sbb telinga ni x kose nk degar nangis-nangis ni.

Tu dr segi baju. Belum lg beg. Aceh dah pandai nk pakai handbeg!! Leh kerna tak larat handbag saya asyik digelidahnya saya sediakan 1 beg khas tuk Aceh. Dalamnya siap ada cermin kecik, sikat dan lipstik. Ada 1 beg tu, souvenir dr Vietnam. Along saya kasi. Saya dah sorokkan dlm handbag saya tuk bwk gi opis. Beg tu sgt sesuai klu nk bwk kuar lunch. Kecik comei je. Muat ltk hp & duit. Sekali Aceh nmpk. Menjerit-jerit ala tarzan nk beg saya tu. Saya berkeras tak nk kasi. Dah jadi sesi perebutan antara mak & anak. Smpi mr papa marahkan saya. "Dgn ank pon xnk mengalah!!!bg jelah." Allloooooo....tu hak saya yer. Akhirnya anak jugak menang!!!huhhhh...

Pasal baju n beg dah cite. Ni pasal lipstick plak.Lipstik saya dah hampir 3,4 yg dah patah. Saya tak pernah pon ajar anak saya pakai. Tulah kan klu dah ank ppuan. Dgn sendirinya dia menggedik. Skrg ni pantang saya dok dpn meja makeup. Dia pon sama-sama nk pakai. Saya ada 2 ank lelaki. Klu anak jantan dulu heran pon tak. Terasa sgt kelainan disitu. Klu saya pakai losyen pulak sampai sorok-sorok. Sbb malas nk layan. Dia berlosyen lbh drp kita. Sampai 1 badan dia nk tonyoh. Lg 1, saya sebelum tido akan sembur body spray kt badan. Ala-ala wangi lah nk romen-romen.Tapi tulah... si Aceh pon sama nk body spray. Pastu nk tido tengah-tengah gan papa n mama. Maka cancell lah nk romen-romen tadi!! Opppsss saya dah terpesong terlalu jauh!!! Kembali kita ke lipstick tadi, Klu Aceh menoyoh lipstick bkn kt bibir je tapi smpi kepipi-pipi. Tak menghagak klu nk menonyoh. Abis merah. Dah rupa misai kucing pon ada. Lipstik saya yg sebelum ni saya tak ske pakai sume saya dah transferkan kt Aceh. Last week saya lunch di Unikeb, saya belikan Aceh lip gloss. Kononnya tak nak lah mulut dia jahanam sbb dia kecik lg. Rupa-rupanya dia lg cerdik. Langsung tak nak pakai. Agaknya dia tgk takde color merah kot. Akhirnya lip gloss tu saya jugaklah yg pakai.


haaa...ambik ko. ilang kesopanan klu menenyih..

ok mak jemah dah siap melaram. jom shopping...

Mr papa kelu lidah tuk berkata-kata & hanya mampu tersenyum simpul melihat gelagat si ank................

 

1 ulasan:

Ibuhani berkata...

Comeiiiinya aceh pakai handbag.....hahaha....boleh pinjam x?????